Nuottaniemen eläinlääkäri

Helmikuu 2017  : Lemmikin kipu

Tunnistatko koirasi tai kissasi kivun merkit.
Tavallisimpia kipuja ovat vanhenevalla lemmikillä  esiintyvät nivelrikkokivut, joita ei välttämättä ole helppo tunnistaa, jos ei esim. näy selkeästi ontumista. Eläin  ei myöskään valita ääneen. Kipu olisi tärkeä hoitaa lemmikin elämänlaadun takia ja ettei kipu kroonistu. Kroonistunutta kipua on jo vaikeampi hoitaa. Koirat sietävät  kipulääkkeitä yleensä hyvin ja niitä voidaan käyttää pitkiäkin aikoja. Kissalle on hieman vaikeampi löytää pitkäaikaislääkitystä, mutta kipu on kuitenkin tärkeä hoitaa etsimällä sopiva lääke.  Eri lääkkeitä voidaan myös tarpeen mukaan yhdistellä, jotta saadaan paras mahdollinen kivunpoisto.
Hoitoon voidaan tarvittaessa yhdistää hierontaa tai akupunktiohoitoja.

Syyskuu 2016

Vastaanotto auennut.

Vapaat ajat näkyvissä nettivarauskalenterissa.Sinun ei tarvitse kirjautua sisään nähdäksesi vapaat ajat.

Puhelinvaraukset ti, ke ja to klo 9.30 - 10.

Varaukset ja tiedustelut sähköpostitse nuottaniemen.eläinlääkäri@elisanet.fi

Tervetuloa !

Elokuu 2014

Katse suuhun

Muista koiran ja kissan suun terveys, joka vaikuttaa koko lemmikin hyvinvointiin.
Terveystietoa kohdasta, "Suun terveys" osiossa uusia kuvia ja tietoa hammaskivestä ja suun ongelmakohdista.

Elokuu 2013

"Pientä pintaremonttia"

Vastaanottotilojen uusiminen  valmistui elokuun alkuun. Aina jokusen vuoden välein on hyvä päivittää tiloja viihtyisämmiksi ja toimivammiksi uuden värityksen  ja kalusteiden avulla. Samalla saatiin lisää aina liian vähäisiä säilytystiloja. Toivottavasti uusi värimaailma ilahduttaa muitakin kuin "työntekijää". Tervetuloa.